Aïda Andrés Rodrigálvarez. Cossos infralleus

Col·laboren: Mònica Planes, Alejandro Palacín i Frederic Montornés
Exposició 30 novembre 2017 _ 11 de febrer 2018

Aïda Andrés Rodrigálvarez (Barcelona, 1985) és la darrera guanyadora del premi d’Arts Visuals Arranz-Bravo 2016. El jurat, que va estar format pels artistes Bernat Daviu, Eduard Arranz-Bravo, Miquel Gelabert, i el crític Albert Mercadé, van premiar a l’artista per la coherència, contundència i unitat dels seus darrers projectes, centrats en el treball obert i sensible de la captació de la llum a través del gravat, el paper o la ceràmica, en un medi tan agreste com l’Antàrtida. En efecte, l’Aïda passà prop d’un mes vivint al continent més remot i gèlid per a dur a terme una indagació artística: la captació de la llum en el seu estadi més desesperat i sublim. L’exposició a la fundació Arranz-Bravo es presenta com la continuació d’aquell projecte antàrtic. L’Aïda amplia i aprofundeix en els problemes artístics fonamentals que en van sorgir: noves sèries de paper policromat amb els matisos lumínics de la terra i atmosfera; grans escultures de paper, amotlladores dels espais essencials i abstractes que va divisar; i noves sèries de gravat, a partir dels accidents i sensacions que va l’Aïda va viure a l’Antàrtida.

Els artistes Mònica Planes i Àlejandro Palacín, companys d’estudi de l’Aïda en el taller de L’Hospitalet, parlen així de la seva obra en el text Mirar la llum tocar les coses: “L’Aïda fa visible la llum. Utilitza diferents medis i estratègies per relacionar-s’hi i registrar com aquesta entra en contacte amb els cossos per tal de materialitzar-la. Captura l’atmosfera de llocs i de moments concrets a partir de donar cos a tots aquells elements intangibles i passatgers que conformen els entorns. No la produeix ni la reprodueix, la registra. (···) Per percebre aquesta mena d’incisions infralleus cal ser allà, conviure-hi. És per això que per a l’Aïda casa seva és una localització essencial per al desenvolupament de les seves pràctiques. És allà on, immersa en el dia a dia, va registrant aquestes modificacions que nota com una activitat més de la seva quotidianitat. Com si coporoduís totes les obres amb el temps, la seva part consisteix bàsicament en contemplar: contemplar com una forma d’afecció davant el que mira i sentir com un forma de conèixer.”

Inauguració: Dijous 30 de novembre 19:30
Fundació Arranz Bravo: Avinguda Tarradellas, 44. L’Hospitalet de Llobregat.
Centre Cultural Tecla Sala (M: L1, La Torrassa)
Dimarts a dissabte: 17h -20h. Diumenges: 11 – 14 h