Bernat Daviu. Garrofistes

Bernat Daviu (Girona, 1985) és un cul inquiet de l’actual escena artística barcelonina. Artista i galerista, Daviu compagina la direcció dels espais Passatge Studio i la galeria Bombon projects amb una prolífica activitat com a artista i com a fundador del grup Forever Blowing Bubbles. Format a l’escola d’art Central Saint Martins de Londres, els seus interessos artístics es fonamenten en la recuperació de l’esperit utòpic i revolucionari dels moviments d’avantguarda, des d’una perspectiva alhora romàntica, irònica i contestatària. Mogut per aquest ideal Bernat Daviu funda el moviment Garrofista, un grup format per artistes, músics, escriptors i poetes de l’escena artística emergent, que es reuneixen al voltant de la garrofa com a metàfora de la precarietat i la resistència. Artistes i creadors es troben en un context fictici d’avantguarda que en Bernat Daviu organitza i imagina en diferents formats: la pintura, el vídeo, l’escriptura o la performance.

Després de la presentació del grup Garrofista a la Fundació Joan Miró (festival Loop 2016) i al MACBA (A l’Internacional d’Antoni Miralda i Montse Guillen, abril 2016), Bernat Daviu proposa un tercer acte del grup a la Fundació Arranz-Bravo. Es tracta d’una exposició de retrats de membres del col·lectiu realitzats per ell mateix. S’hi podran veure els artistes Aldo Urbano, Marcel Rubio, Patricia Fernandez, Enric Farrés, Daniel Moreno o Lluc Baños, la cantant Martina Borrut, la gastrònoma Susana Sunçais, la galerista Joana Roda, la comissària Caterina Almirall, el guitarrista Gerard Serra, l’escriptor Victor Balcells, el director de cinema Marc Roca o la productora Sira Roda.

Activitats complementàries
En el marc del festival Loop -18- 27 de maig-, Marc Roca (un dels membres fundadors del moviment i co-director de la pel·lícula del moviment Guanyar-se les garrofes) juntament amb Artur Tort, Marc Cuscó i Gabriel Ventura presentaran la pel·lícula El néctar de la inflació (2017).