Fernando M. Romero. Partículas Elementales

‘Partículas Elementales’ és la primera exposició individual de Fernando M. Romero (Córdoba, 1978) a Catalunya. Comissariada per Albert Mercadé, i amb la col•laboració del crític d’art Jaume Vidal Oliveras, l’artista cordobès explora alguns dels components artístics fonamentals de la seva obra, centrada en una recerca sobre les relacions visuals i conceptuals que l’artista identifica en els camps de la percepció icònica i la ciència. Colisions, explosions, trajectòries, interferències són fenòmens que es troben al nucli tant de la creació artística com de la recerca científica, desembocant així a models artístics que ens permetin interpretar la realitat que ens envolta. Romero vol caçar els matisos icònics i expressius que apareixen en la micro-realitat que s’amaga rera els objectes, així com en la fragmentació del temps, a través d’un llenguatge artístic híbrid que abraça la fotografia, la pintura, el vídeo i la instal.lació.

Resident entre Berlín i Córdoba, Fernando M. Romero és un dels artistes més prometedors de la plàstica espanyola contemporània, una realitat avalada per la seva trajectòria, que inclou la participació a fires com JustMad (Madrid), SWAB (Barcelona), Estampa (Madrid) o ArteSantander (Santander); diferents exposicions individuals, a Berlín (Egbert Baqué Contemporary Art), Estocolm (Candylandgallery), València (Galería Paz y Comedias), Elx (IV Beca Pilar Montalbán), Sevilla (AJG Gallery), Córdoba (Combo) o Santander (Galería Siboney); i importants reconeixements com la Beca Artes Nobles 2009, la IV Beca de Pintura Pilar Montalbán 2012 o la Beca de Creación de la Fundación Botí en 2001.