Francesc Ruiz Abad. I didn’t know I was collecting

Recorregut amb audioguia: Amb intervencions locutades d’Eduard Arranz-Bravo, Anna Dot, Oscar Holloway, Jan Monsalvatje i Eulàlia Rovira amb Inditexts.

Preguntar al taulell d’ingrès de la fundació

’I didn’t know I was collecting’ és la primera exposició individual de caràcter insititucional de Francesc Ruiz Abad, guanyador del premi d’arts visuals Arranz-Bravo 2015. La comissària de la mostra, Anna Dot, proposa un recorregut expositiu format per una successió aleatòria de pintures, dibuixos, llibretes, mapes, capses, documents de viatge o audiovisuals vinculats a l’itinerari artístic i personal de l’artista. L’exposició vol subratllar el caràcter ‘processual’ de l’obra d’un artista que ha realitzat la major part d’experiències pictòriques en itinerància (a Europa, a Àsia i Amèrica). La seva obra és, així, una ‘pintura en trànsit’, tal i com ho defineix al catàleg de la mostra Albert Mercadé, director artístic de la FAB; una pintura oberta a les estratègies pròpies de l’art conceptual -el viatge, l’exploració, el treball textual, la investigació-, sense renunciar als principis estètics de la pintura contemporània: la ironia, l’estranyesa, la intensitat plàstica.

Francesc Ruiz és un destacat exponent de la nova escena pictòrica barcelonina; una generació nascuda durant la dècada dels noranta que té l’ambició de retornar la pintura a la centralitat de l’art contemporani. Els seus referents pictòrics es troben principalment en la pintura europea contemporània: Sigmar Polke, Oliver Kossack, Fiona Rae, Jakub Julian Ziolkowski o l’escola de Leipzig (Tilo Baumgärtel, Jonathan Meese…etc), aquest,a darrera ciutat en la que el Francesc Ruiz ha residit. Una obra irònica, psicodèlica i vital, que enllaça amb l’obra de pintors resistents del nostre propi context, com Pere Llobera o Rasmus Nilausen.