Gerard Torres. Derelictes

Exposició actual

La singularitat de la pintura de Gerard Torres Sanmartí (Sabadell, 1987) rau en la seva comprensió el fet pictòric com una dinàmica àmplia i heterogènia, en que diversos llenguatges artístics i processos inherents a la construcció de l’obra -fins i tot
    contradictoris entre ells- hi tenen cabuda i consideració. Torres té tan aviat interès en el meditat anàlisi conceptual de la pintura com en la seva expressivitat plàstica i espontània; en la profunditat de l’error, com en la rotunditat de la comunicació de la pintura; en la potència reproductible de l’art com en l’originalitat auràtica.

L’obra que mostrem a la fundació -pintura expressiva i residual, feta a partir de sobres i detritus de pintura- és només un estadi pictòric d’un estudi general i més complexe del seu treball artístic, i que nosaltres, moguts per la flama de la plàstica intensa i
    indeterminada, hem suggerit a l’artista i al comissari, Joan Vila i Boix, de potenciar.

Perquè creiem que quan en Gerard es concentra en treballar a partir de la desferra de la pintura, a partir d’errors, accidents, sobres i detritus, és on creiem que plàsticament és més poderós. Té el que Byun Chul Han en diria una mirada negativa cap a l’art i el pensament. No es tracta d’afirmar ni de negar la pintura, sinó d’acollir una vessant negativa que trobi interès en el revers de la pintura edulcorada o analítica: enlloc d’afirmar taxativament o especulativament, suggerir indeterminadament; enlloc de primar la superfície del color, centrar-se en la profunditat inefable de la matèria i el gest.

En Gerard Torres intenta anar més enllà, considerant, també, l’obra en el seu estadi de plasticitat i expressivitat formal. És a dir, la pintura com un tot dinàmic, com la natura mateixa.

Entrada gratuïta

Horari

De dijous a dissabte: de 17 a 20h.
    Diumenge: d’11 a 14h

Comparteix amb nosaltres