Isabel Servera_ Fer temps

Exposició actual

Isabel Servera, artista resident a l’edifici Freixas de l’Hospitalet, presenta Fer temps, la seva primera exposició individual en un centre d’art institucional. El projecte s’articula a partir d’una instal·lació site specific (CMYK, de 3 x 7 m) i una selecció d’obra recent. El treball de Servera se centra en el desplegament de tres conceptes: la repetició, el temps i el treball processual. La seva obra és conseqüència de llargues jornades de treball dedicades a la repetició, obsessiva i disciplinada, de gestualitats i trames plàstiques. L’error, el desgast dels materials i ús de les eines de treball -impremtes, fotocopiadores, colors-, són impuls i sostent d’una obra a través de la qual l’artista vol reivindicar una temporalitat divergent a la proposada per la societat tecnocràtica.

Així, el seu interès se centra sovint en la reconstrucció de documents d’oficina triturats (St6, 2019); o en la repetició de qualitats expressives detectades en la fragmentació dels colors d’impressió (CMY, CMY II i CMYK); o en la repetició ininterrompuda i quotidiana del punteig del bolígraf o rotulador sobre el paper, en un marc de temps determinat (Calendari Laboral, 2019, Punt i seguit, 2017-2019). Segons Giselda Chillida, crítica d’art i autora del text Hacer tiempo o el tiempo del artista,  “A través el treball manual i rítmic, Servera introdueix la irregularitat en terreny d’allò inefable i maquinal. El temps de l’artista és un “altre”. És temps imprecís i indisciplinat. És temps estrany que es converteix en excrescència.”

Isabel Servera (Mallorca, 1986) és llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, ​​on també ha cursat un màster de Produccions Artístiques i Recerca. Ha exposat individualment Again & again a la Galeria Miquel Alzueta, Barcelona i Manufacturar, elaborar, produir a la Galeria The Goma, Madrid. Servera ha estat seleccionada per participar en diverses exposicions com: Premi de Pintura de la Fundació Vila Casas (Barcelona, 2019), Premi de Pintura Internacional Guasch Coranty a Centre d’Art Tecla Sala (l’Hospitalet de Llobregat, Barcelona, ​​2018 i 2015), La marca visible en Art Santander, projecte comissariat per Mónica Álvarez Careaga ( Santander, 2017), Art 35-BS a la Galeria Trama i Sala Parés (Barcelona, ​​2016) i Tabula Rasa o la (im) possibilitat de construir una generació al Museu Es Baluard, projecte comissariat per Fernando Gómez de la Cuesta i Pau Waelder (Palma de Mallorca, 2014). El seu treball també s’ha pogut veure a: Hilvaria Studios (Països Baixos), MUU Galleria / MUU Kaapeli (Finlàndia), LAC Narbonne (França), KKKB, SWAB, Centre d’Art Santa Mònica, Centre de Cultura Ses Voltes, The Private Space o FAD. Actualment viu i treballa a Barcelona.