Un altre dels pilars educatius de la FAB és la realització d’activitats d’APS o d’aprenentatge i servei. Està adreçat a estudiants amb risc d’exclusió social de centres educatius de L’Hospitalet, els quals durant un semestre col·laboren amb diferents agents socials del territori i amb artistes per tal de dur a terme un projecte de pintura mural a partir d’un tema social candent en el territori. Els alumnes aprenen tècniques artístiques, conductes socials, intercanvien idees amb els artistes i, finalment, realitzen una obra d’art col·lectiva a partir d’idees reflexionades a l’aula.

La primera edició d’Arts als Murs es va dur a terme amb els alumnes de 6è de primària de l’escola Gornal, els quals se’ls va posar en relació amb l’associació de dones del Gornal per tal de refer el mural en contra la violència de gènere que hi havia a un dels murs exteriors del centre. L’escola es va posar en contacte amb l’institut Europa que va oferir els seus alumnes de l’aula oberta com a tutors dels infants del Gornal i els alumnes del PQPI de pintura per tal d’arreglar el mur. El servei educatiu de la Fundació Arranz-Bravo va acompanyar al grup d’alumnes de l’escola Gornal i de l’aula oberta de l’institut Europa en el procés d’ideació i execució del mural que l’associació de dones havia demanat.